Bevers

Wie zijn de Bevers en wanneer is de bijeenkomst?

Bij Scouting heten kinderen van 5, 6 en 7 jaar Bevers. Net als in Engeland. En we vonden dat een mooie naam. Vandaar.
Bevers herken je aan hun rode overhemd of poloshirt en eventueel hun blauwe pet. Verder dragen ze net als alle andere Scouts een das. Zo horen ze er echt bij.
Bevers draaien hun bijeenkomst op zaterdag van 09:00 tot 10:30 in de Shelter.

Spelend verkennen

Bevers houden vooral van spelen. Spelen in de natuur, sportief spelen, toneelspelen of gewoon samen spelen. Spelenderwijs ontdekken ze de wereld om zich heen. En daarvoor hoeven ze niet op reis.
In het plaatsje Hotsjietonia woont Stuiter een kind van 6 jaar. Die beleeft elke keer weer een avontuur samen met zijn plaatsgenoten. zoals Bas Bos, Sterre en Steven Stroom, Keet en Fleur Kleur, Stanley Stekker , Noa, Rozemarijn en Rebbel.

De leiding speelt mee

De leiders van de Bevers spelen mee. De ene keer spelen ze Bas Bos en Rebbel, de andere keer weer Keet en Fleur Kleur, enz. Aan de hand van wie ze zijn wordt een thema voor die bijeenkomst gezocht.
Allemaal hebben ze hun eigen talenten. Maar ook een goede opleiding. Ze volgen trainingen en cursussen. Een serie handboeken ondersteunt de leiding bij het bedenken van het spel. Uw kind is bij Scouting in vertrouwde handen.

Bevers spelen samen

Bevers spelen niet alleen met Stuiter en zijn vrienden, maar ook met elkaar. In een groep van hooguit 16 kinderen. Net als bij oudere Scouts kennen Bevers hun eigen gebruiken. Ze worden Bevermanieren genoemd. Bevermanieren liggen echter niet vast. Ze zijn speels en bevorderen vooral het groepsgevoel. Zo leren de Bevers spelenderwijs samen te werken.

Activiteiten,

Behalve de wekelijkse opkomsten op de dinsdagmiddag, vinden er in een scoutingseizoen ook nog een aantal grotere activiteiten plaats.
Binnen Scouting Nieuwkoop zijn dat:
– De avondwandelvierdaagse
– Het zomerkamp
– De financiële actiemiddag
– Gezamenlijke groeps activiteiten

tot slot:

Via brieven, deze site en facebook wordt u op de hoogte gehouden van de opkomsten en de activiteiten.

Wij hopen met de informatie die wij u gegeven hebben een beter beeld te geven over onze groep.

Heeft u toch nog vragen mail deze dan door naar de leiding of kom langs in “de Shelter”

de Beverleiding :

p/a Ineke Leliveld